دسته‌بندی نشده, مقالات

ماست یونانی و فواید آن برای بدن

ماست یونانی چیست؟

ماست یونانی غذایی نیست که فقط از روی هوس و علاقه به سراغ آن بروید. تولید این محصول لبنی که با ماست معمولی متفاوت است از سال ۲۰۰۸ تا سال ۲۰۱۳ به چهار برابر افزایش یافته است. تولیدکنندگان ماست یونانی در روند تولید آن از یک مرحله اضافه‌تر استفاده می‌کنند؛ به‌طوری که آب اضافی، لاکتوز و مواد معدنی از ماست خارج می‌شود و چیزی که باقی می‌ماند ماستِ خامه‌ای غنی با قند کمتر، کربوهیدرات بیشتر و طعمی ترش است. اسیدی بودن این ماست کمک می‌کند تا سایر مواد مغذی راحت‌تر جذب بدن شود.

ماست یونانی بسته‌ای سرشار از مواد مغذی

یک وعدهٔ متوسط از ماست یونانی بسته به کارخانه تولیدکننده‌اش، بین ۱۲ تا ۱۷/۳ گرم پروتئین دارد.
یک فنجان ماست یونانی ساده می‌تواند نیاز شما به محصولات لبنی کم‌چرب یا فاقد چربی را به اندازهٔ سه وعده فراهم کند. افرادی که قدرت تحمل لاکتوز را ندارند، با مصرف ماست یونانی هضم راحت‌تری خواهند داشت؛ به این خاطر که باکتری‌ها قند موجود در شیر را می‌شکنند.

سرشار از کلسیم است

یکی دیگر از فواید ماست یونانی میزان بالای کلسیم موجود در آن است. کلسیم ماده اصلی ساخت عضلات قوی است و به عملکرد اندام‌های حیاتی شما کمک می‌کند. بدن نمی‌تواند خودش کلسیم مورد نیاز را بسازد. بدون مقدار کافی از کلسیم کودکان به میزان معمول رشد نمی‌کنند و بزرگسالان در معرض پوکی استخوان قرار می‌گیرند.
هر وعده ماست یونانی۱۸/۷ درصد از نیاز روزانه شما به کلسیم را برآورده می‌کند.
ماست یونانی یکی از مواد مفید برای افراد مسنی است که می‌خواهند سلامت استخوان هایشان را حفظ کنند. همچنین چون ماست راحت هضم می‌شود و نیاز به جویدن ندارد، برای همه افراد، به‌خصوص کسانی که مشکل جویدن دارند، مناسب است.

این ماست به جذب پتاسیم کمک می‌کند

یک وعده ماست یونانی می‌تواند جذب پتاسیم مورد نیاز روزانه شما را تا ۶/۸ درصد افزایش دهد.
پتاسیم به کاهش فشار خون و توازن سطح سدیم در بدن کمک می‌کند. اگر میزان سدیم بدن‌تان بالاست یا رژیم غذایی شما سدیم زیادی دارد، ممکن است به دنبال غذاهایی سرشار از پتاسیم باشید که با هر بار رفتن به سرویس بهداشتی این سدیم را دفع کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *